Peter Shaffer Amadeusának egyes momentumait hiába keresnénk Mozart vagy Salieri életrajzában. Shaffert nem annyira a történelmi hűség érdekelte, hanem egy sokkal általánosabb és korok felett álló kérdés: miben áll az isteni tehetség, és miért pusztítjuk el azt, akinek ez a tehetség megadatott? Az Amadeusban Salieri sikeres udvari zeneszerző, Mozart kortársa és riválisa. Befolyásos, gazdag, intelligens, de Mozarthoz képest középszerű. Ez a középszerű ember mégis az egyetlen, aki annyira érzékeny, hogy megértse Mozart zsenialitását. Érti, de nem tudja elviselni, mert hiányzik belőle az emberi nagyság, ami ahhoz szükséges, hogy saját korlátait elfogadja. Az Amadeus a művészi tehetség ördögi és isteni vonásait helyezi ellenpólusba, és ezáltal valami nagyon fontosat fogalmaz meg a mindannyiunkban meglévő belső küzdelemről. Kicsinyesség és nagyvonalúság, félelem és bátorság, középszer és kiválóság egymásnak feszülése a darab, és annak fejtegetése, hogy legtöbbször miért a rossz diadalmaskodik bennünk és a világban.
A Városmajori Színházi Szemlén a szabadkai Amadeus nyerte a legjobb előadás díját, a legjobb férfi főszereplő díját pedig Balázs Áron kapta.
A szabadkai Népszínház Magyar Társulatának előadása.
Szereplők, alkotók
Kritikák
Miért nem azt választja a Mindenható, aki erre sóvárogva felajánlja neki minden tudását, szorgalmát és alázatát? Miért nem hallgatja meg kérését annak, aki kér? És miért annak ad, aki fegyelmezetlen szenvedéllyel él?
Az előadás a Városmajori Színházi Szemle legjobb előadása lett, és a legjobb férfi főszereplő díját Balázs Áron (Salieri) kapta.
Erőteljes, finom rajzolatú előadás. (…) Peter Shaffer bulvárhatáron nőtt örökzöldje, mely 1980 óta burjánzik a világ színpadain, elegáns feketébe öltözött a Délvidéken. Gabnai Katalin – Criticai lapok
Ritkán tapasztalni ilyet: a maximális lecsupaszítás az ábrázolás felerősítéseként a lehető legtöbbet képes adni. (…) Sejtelmes és lehangoló világ ez, ahol a Béres Attila által igazgatott darab egészen új tónusait lesz képes megmutatni. Csatádi Gábor - Pótszékfoglaló
Béres mestere annak, hogy komolyra exponálja a történetet, onnan elvigyen a lélektani bulvárig, majd annak küszöbe előtt látványosan taposson a fékbe. Balogh Tibor – Magyar Teátrum